Bij de digitale strategie zijn vijf aspecten essentieel

 

Allereerst verandert de digitale wereld in de manier waarop we met de klant in contact staan en hoe we waarde kunnen creëren naar klanten. De concurrentie speelt zich niet meer veilig af tussen branchegenoten maar komt steeds meer uit een andere, onverwachte hoek. De manier waarop we over data moeten denken en vooral hoe we data verzamelen en dit om weten te zetten naar waarde voor onze business is drastisch aan het veranderen. De manier van innoveren verandert door de technologie. Continu testen en experimenteren is goedkoop geworden en de manier om de concurrent bij te blijven. Maar hoe doe je dit effectief. Tot slot dwingt de digitale ontwikkeling ons om op een nieuwe manier de klant te begrijpen evenals welke waarde hij heeft.

De 4e industriële revolutie

Deze digitale strategie wordt wel de 4e industriële revolutie genoemd. Wat bedrijven vooral doen is geld steken in techniek en te weinig in het opleiden en trainen van het eigen personeel om zich de strategie ook echt eigen te maken.

Belangrijk onderzoek uit 2017

Onderzoek van de Erasmus Universiteit uit 2017 laat zien dat in dat jaar het opleiden van medewerkers bijna 30% daalde. De jaren daarvoor was het al niet beter. Dit terwijl het succes van innovatie in de digitale wereld voor 75% van de mensen zelf komt en slechts 25% door de inzet van de juiste technieken.

Team21C ziet dan ook dat de beste aanpak is medewerkers allereerst kennis te laten maken met de 5 essentiële aspecten van de digitale strategie en ze te leren in kleine wisselende multidisciplinaire teams te werken waarbij diversiteit in een team erg belangrijk is.

Benut juist de eigenheid van leden van het team en de specifieke talenten en vraag je vooraf af bij welk vraagstuk welke teamsamenstelling nodig is. Tot slot wordt vanzelf duidelijke welke techniek je het beste kunt inzetten om succesvol te zijn.